Podsumowanie 2022 – najczęściej wybierane marki nowych aut w Polsce

Spis treści

Jakie samochody były najchętniej wybierane przez klientów w 2022 roku? Marką, która zdobyła serca i portfele klientów w ubiegłym roku była Toyota, jednak ta informacja nie jest dla nikogo, kto choćby pobieżnie obserwuje rynek. Najczęściej wybierane marki oprócz Toyoty to Skoda i Kia. Japońska marka wysforowała się na pozycję lidera już w połowie roku, a później systematycznie zwiększała swoją przewagę nad konkurentami.

Najczęściej wybierane marki – podium

Na podium najlepiej sprzedawanych marek aut osobowych na rynku polskim w 2022 roku uplasowały się następujące marki – obok nazwy marki podajemy liczbę sprzedanych (i zarejestrowanych) aut oraz procentowy wzrost lub spadek w stosunku do roku 2021 (dane za IBRM Samar).

  • Toyota: 73 868 egzemplarzy (-0,87% rok do roku)
  • Škoda: 42 067 egzemplarzy (-6,66% rok do roku)
  • Kia: 33 715 egzemplarzy (+4,31% rok do roku)

Jak widać z marek, które sprzedawały się najlepiej, tylko jedna może zaliczyć ubiegły rok do naprawdę udanych i jest to KIA, która jako jedyna z czołowych marek odnotowała wzrost sprzedaży w stosunku do 2021 roku. Toyota choć jest liderem, odnotowała niewielki spadek, powodów do zadowolenia nie ma też Skoda, która nie dość że straciła pozycję lidera w 2020 roku, to jeszcze zamyka rok ze stratą ponad 6 procent w wielkości sprzedaży w stosunku do 2021 roku.

Najczęściej wybierane marki pozycje z pierwszej dziesiątki

A co poza podium? Poniższe marki również znalazły drogę do portfeli i garaży Polaków:

  • Volkswagen: 30 814 egzemplarzy (-10,48% rok do roku)
  • Hyundai: 26 888 egzemplarzy (+0,18% rok do roku)
  • BMW: 23 769 egzemplarzy (-0,7% rok do roku)
  • Mercedes: 21 354 egzemplarzy (+6,67% rok do roku)
  • Dacia: 20 721 egzemplarzy (+4,08% rok do roku)
  • Audi: 19 323 egzemplarzy (+1,84% rok do roku)
  • Ford: 16 435 egzemplarzy (-14,01% rok do roku)

Najczęściej wybierane marki – wyniki sumaryczne całego rynku

Gdy spojrzymy na dane globalnie, to rynek nowych aut w 2022 roku skurczył się o 6,03 proc. W 2021 roku Polacy kupili i zarejestrowali 446 681 nowych samochodów osobowych, podczas gdy w 2022 roku było to 419 765 aut. Nieco lepiej wygląda rynek marek premium. Po pierwsze na koniec roku wykazuje wzrost na poziomie 3,5%. Wynik grudniowy w tym segmencie rynku był o niemal 20% lepszy niż rok wcześniej.

Source: Podsumowanie 2022 – najczęściej wybierane marki nowych aut w Polsce