Spis treści
- BMW i Volkswagen obniżają ceny elektrycznych modeli
- BMW i Volkswagen – seria ID. taniej nawet o ponad 5000 dolarów
- BMW i Volkswagen – Bawarczycy z jeszcze większą obniżką
- BMW i Volkswagen – a co z cenami w Europie?
Jakiś czas temu informowaliśmy was o znacznych obniżkach cen samochodów marki Tesla. Choć pozostali producenci odżegnywali się, że podejmą rękawicy i nie będą brać udziału w wojnie cenowej z Teslą, to chyba jednak zmienili zdanie, a przynajmniej na to wskazują ostatnie ruchy koncernu Volkswagen i grupy BMW w Chinach.
BMW i Volkswagen obniżają ceny elektrycznych modeli
Jak podaje serwis electrive, obie niemieckie marki znacznie obniżyły ceny swoich modeli z elektrycznym napędem, oferowanych na chińskim rynku. Fakt, że ruch cenowy wykonano w Państwie Środka ma o tyle znaczenie, że jest to w tym momencie jeden z najważniejszych rynków świata jeżeli chodzi o elektromobilność. Co więcej, wspomniane obniżki cen modeli Tesla również najpierw Elon Musk wprowadził w Chinach.
BMW i Volkswagen – seria ID. taniej nawet o ponad 5000 dolarów
Ceny elektrycznych Volkswagenów z serii ID. zostały obniżone w Chinach nawet o 40 tysięcy juanów (w przeliczeniu to kwota ok. 5800 dolarów, czyli ok. 25 tys. zł). Przy czym korzyści dla klientów rozbito na obniżkę ceny o ok. 30 tys. juanów (ok. 4,4 tys. dolarów) oraz dodatkowe pakiety o wartości 10 tys. juanów (ok. 1450 dolarów) oferowane klientom w chińskich salonach niemieckiej marki.
BMW i Volkswagen – Bawarczycy z jeszcze większą obniżką
Marka BMW oferuje Chińczykom jeszcze większą obniżkę, sprzedawany tylko na tamtejszym rynku model BMW i3 (to elektryczny sedan z serii 3, który nie ma nic wspólnego z modelem o tej nazwie znanym z rynku europejskiego) ma być obecnie sprzedawany nawet o 100 tysięcy juanów taniej (ok. 14 500 dolarów, czyli ok. 63 500 zł).
BMW i Volkswagen – a co z cenami w Europie?
Na razie nic nie wskazuje na to, by analogiczne obniżki cen modeli obu niemieckich marek pojawiły się również na Starym Kontynencie. Póki co wiadomo jedynie o planach Volkswagena w zakresie wprowadzenia nowej, tańszej (i zarazem najtańszej w ofercie) wersji Volkswagena ID.3 po liftingu. Skoro jednak presja rynkowa (spadek sprzedaży elektrycznych modeli VW i BMW w Chinach) zadziałała, to może analogiczne zjawisko byłoby skuteczne także w Europie? Wszystko w rękach klientów.