Honda NT1100 – nowy, turystyczny motocykl już dostępny w salonach. Co warto o nim wiedzieć?

NT1100 został wyposażony w sprawdzone rozwiązania z modelu Africa Twin, w tym 8-zaworowy, rzędowy dwucylindrowy silnik SOHC o pojemności 1084 cm3, który poddano modyfikacjom, przede wszystkim pod kątem lepszych przyspieszeń w niskim i średnim zakresie obrotów.

Dzięki korzystnej kombinacji maksymalnej mocy 102 KM, osiąganej przy 7250 obr/min i maksymalnego momentu obrotowego 104 Nm, dostępnego przy 6250 obr/min, maszyna płynnie przyspiesza do dozwolonych prędkości autostradowych i cały czas dysponuje zapasem mocy. Dobre osiągi nie zostały jednak okupione wysokim zużyciem paliwa, gdyż na jednym baku o pojemności 20,4 l można pokonać dystans 400 km.

NT1100 oferuje użytkownikowi aż 5 trybów jazdy, a to za sprawą współpracy trzech systemów – elektronicznie sterowanej przepustnicy TBW, kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control). Tryby – Urban (standardowy), Rain (zapewniający lepsze panowanie nad pojazdem na mokrych lub śliskich nawierzchniach) oraz Tour (do mocnych przyspieszeń podczas jazdy z pasażerem i bagażem) są już zaprogramowane, a o ustawieniu parametrów dwóch kolejnych decyduje użytkownik.

Dostępny jest w opcji z dwusprzęgłową przekładnią DCT, która umożliwia zmianę przełożeń bez angażowania kierowcy w ten proces. Jedno ze sprzęgieł wykorzystywane jest podczas ruszania oraz do załączania biegów 1, 3 i 5, drugie – do załączania biegów 2, 4 i 6.

Source: Honda NT1100 – nowy, turystyczny motocykl już dostępny w salonach. Co warto o nim wiedzieć?