Polska fabryka motoryzacyjna w stanie likwidacji. Ile osób może stracić pracę?

„Nowy Rok to dla wielu z nas nadzieje na lepszą przyszłość, niestety nie dla wszystkich. Dzisiaj związki zawodowe działające w spółce FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej zostały poinformowane o likwidacji spółki do końca 2024” – czytamy w mediach społecznościowych na stronie Federacja ZZ Metalowców i Hutników w Polsce.

Z pisma opublikowanego przez Związek Zawodowy Pracowników Metalowcy wynika, że to koniec bielskiej fabryki produkującej silniki spalinowe. Przyczyną decyzji o likwidacji fabryki jest wprowadzenie przez Komisję Europejską regulacji dotyczących emisji spalin silników spalinowych oraz spadek zamówień na jednostki spalinowe.

Informację w rozmowie z bielsko.info potwierdziła również Wanda Stróżyk, przewodnicząca MOZ NSZZ Solidarność przy FCA Poland. — Dyrekcja poinformowała nas dziś o likwidacji zakładu FCA Powertrain Poland. Tym samym wręczono nam pismo o zwolnieniach grupowych wszystkich 468 pracowników — przekazała. — Będziemy negocjować odprawy. Myślę, że nie powinny być gorsze niż w ubiegłym roku — dodała.

Fabryka Fiata w Bielsku-Białej to kawał motoryzacyjnej historii Polski

Fabryka rozpoczęła prace zaraz po wojnie, w 1948 roku otwarto tutaj Wytwórnię Sprzętu Mechanicznego „Polmo” i wytwarzano tutaj silniki do motopomp, a później także silniki do Syrenek. W 1971 roku zakład przekształcono w FSM, czyli Fabrykę Samochodów Małolitrażowych, gdzie produkowano Fiaty 126p. Potem fabrykę przekształcono w zakład produkujący skrzynie biegów oraz silniki. Ostatni silnik z bielskiej fabryki Fiata ma wyjechać w kwietniu tego roku.

Source: Polska fabryka motoryzacyjna w stanie likwidacji. Ile osób może stracić pracę?