Projektant i influencer Sean Wotherspoon na co dzień zajmuje się projektowaniem modnej odzieży ulicznej (ang. streetwear). Jej znaki szczególne to żywa kolorystyka i niecodzienne materiały. Wotherspoon zapewnił sobie rozpoznawalność dzięki butom Nike Air Max 97/1, które stworzył w 2018 r. Oprócz wzornictwa wyróżniało je zastosowanie sztruksu, który stał się znakiem rozpoznawczym projektanta. Niedawno 32-latek połączył siły z Porsche i zaprojektował swój spersonalizowany egzemplarz modelu Taycan Cross Turismo.
Historia powstawania nowego art cara Porsche
Sean Wotherspoon kilkakrotnie odwiedził Porsche Design Studio w Weissach. Nadzorował również fizyczne tworzenie swojego art cara na miejscu. W tym celu spędził m.in. czas w pracowniach, gdzie powstają samochody koncepcyjne oraz wykończenia aut w Weissach.
W pierwszym etapie do przetestowania i omówienia opcji kolorystycznych nadwozia posłużyła technologia wirtualnej rzeczywistości. Sean, zainspirowany wizytą w Porsche Museum, wpadł na pomysł zastosowania okrągłych elementów na drzwiach. Jego pomysł nawiązuje do oznaczeń z numerami startowymi spotykanych w historycznych samochodach wyścigowych. A jednocześnie odwrócona kolorystyka „przełamuje” dużą powierzchnię.
Aby odcienie były zgodne z oczekiwaniami, Sean Wotherspoon wysłał do Porsche odpowiednie kody kolorów Pantone. Barwy odtworzono na stanowisku do mieszania farb w pracowni samochodów koncepcyjnych, a następnie nałożono na próbniki – projektant mógł je osobiście zobaczyć i ocenić efekt w różnych warunkach. Służy do tego specjalna kabina oświetleniowa w Porsche Design Studio, która za jednym naciśnięciem przycisku oferuje funkcje przełączania pomiędzy światłem dziennym a sztucznym.
Niezwykłe nazwy farb to także pomysł samego projektanta. Sean zaproponował, by nazwać lakiery imionami członków jego rodziny – tak powstały odcienie Nash Blue, Sean Peach, Loretta Purple i Ashley Green.
Żywe malowanie karoserii w kolorach ma swoją kontynuację w kabinie. Z odważnymi odcieniami kontrastują korkowe wstawki, zastosowane do wykończenia deski rozdzielczej, kierownicy i konsoli środkowej. A ponieważ Wotherspoon używa w swojej odzieży ulicznej sztruksu i korka, sięgnął po nie również do wykończenia kabiny samochodu. Sztruks ma zresztą u producenta samochodów sportowych długą tradycję – pokrywał środkowe panele foteli Porsche 356 już w 1952 roku. W nowym art carze ten miękki prążkowany materiał występuje w kolorze Atacama Beige. Materiał ten pokrywa podsufitkę, środkowe panele foteli oraz osłony przeciwsłoneczne. Sean Wotherspoon – jako zagorzały weganin – chciał zresztą, aby wnętrze jego Porsche Taycan było pozbawione skórzanych wykończeń.
Source: Ten samochód został zainspirowany… butem! Wygląda niesamowicie!