Tesla i wadliwy mikroczip. Setki tysięcy samochodów ma problem

NHTSA, czyli amerykańska organizacja ds. bezpieczeństwa drogowego ogłosiła dużą akcję serwisową obejmującą 130 tysięcy samochodów Tesli. Problem dotyczy Modelu S i Modelu X z roczników 2021 i 2022 oraz Modelu 3 i Modelu Y z rocznika 2022. 

Czego dotyczy problem? W niektórych egzemplarzach Tesli odnotowano wyłączanie się lub zawieszanie centralnego wyświetlacza, który w samochodach amerykańskiego producenta odpowiada za obsługę większości instrumentów.

Przyczyną usterki jest mikroprocesor, który może się przegrzewać podczas procesu szybkiego ładowania, a w konsekwencji powodować szereg zakłóceń w działaniu samochodu. Sprawa jest poważna, bo problem rzutuje nie tylko na działanie klimatyzacji, nawigacji czy kamery cofania, ale również innych systemów pokładowych mających między innymi wpływ na bezpieczeństwo.

Tesla Model 3

Podobno problem jest znany amerykańskiemu producentowi już od początku 2022 roku. Początkowo próbowano, w ramach roszczeń gwarancyjnych, zastosować nowy mikroczip w 59 samochodach. Gdy okazało się, że sprawa dotyczy znacznie większej liczby aut, opracowano poprawkę w oprogramowaniu. To oznacza, że właściciele elektryków narażonych na usterkę nie muszą odwiedzać serwisu, bo nowa wersja oprogramowania zostanie wgrana zdalnie już wkrótce.

Source: Tesla i wadliwy mikroczip. Setki tysięcy samochodów ma problem